Makeup Remover Shaklee.



Ini yang buat saya jatuh cinta dengan Makeup Remover Shaklee.

Antara fungsinya adalah untuk:

πŸ‘£ Melicinkan, melembutkan dan menyerikan kulit anda
πŸ‘£ Tunas Pokok Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
πŸ‘£ Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
πŸ‘£ Rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan







Banyak feedback menarik yang kami terima dari pengguna tegar Makeup Remover Shaklee ini.

Anda mahu jadi sebahagian dari mereka?

PM saya sekarang!

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakeleEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Apa menariknya Vitamin E Shaklee ini sehingga menjadi rebutan ramai orang?



1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya

2. Membantu mengurangkan kesan regangan atau stretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.

3. Pencegahan penyakit katarak

4. Mencegah penyakit jantung

5. Melindungi struktur membran daripada rosak

6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah

7. Membantu melancarkan peredaran darah

8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan

9. Mengurangkan parut (boleh disapu pada tempat parut)

10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan

11. Meningkatkan pengeluaran air mani

12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot

13. Menguatkan dinding kapilari

14. Mengurangkan tekanan darah

15. Membantu mengekalkan kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit

16. Kulit dan rambut menjadi sihat

17. Mencegah anemia

18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok

19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk

20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam

21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran

22. Merapatkan hubungan suami isteri atau lebih dikenali sebagai "Vitamin Cinta"

23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.

25. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular

Haa tu dia. Tu baru sebahagian. Ada pelbagai lagi fungsi. Sebab itulah Vitamin E Shaklee menjadi rebutan ramai.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

TAHUKAH ANDA MENGAPA ACID FOLIC PENTING?




πŸ§€ Mengurangkan kecacatan saraf tunjang (neural tube defect) seperti gangguan pada pembentukan saraf tunjang (spinal bifida)

πŸ§€ Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah (anemia).

πŸ§€ Menambahkan kepekatan haemoglobin dalam darah.

πŸ§€ Mengurangkan kecacatan yang lain pada bayi:
          πŸ‘‰πŸ» Sumbing lelangit (cleft palate)
          πŸ‘‰πŸ» Kecacatan pada jantung (congenital heart disease)
          πŸ‘‰πŸ» Pembentukan kaki dan tangan yang tidak sama (limb reduction)
          πŸ‘‰πŸ» Kecacatan pada sistem pembuangan air kencing (urinary system)

Oleh itu jangan ambil mudah. Pastikan anda mengambil Acid Folic dari sebelum mengandung lagi.

Kezia wan 01115127617
#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

CAROTAMAX? UNTUK APA?



😎 Mempertingkatkan daya penglihatan dan membantu mengurangkan masalah berkaitan mata seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, astigmatisma, presbyopic, mata lesu, glaucoma, katarak, floaters, eyebag dan lingakaran hitam pada mata.

😎 Untuk kecantikan kulit - mampu melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan acne. Penggunaan luaran pula boleh digunakan untuk merawat scabies, acne, ulser kulit, pustule, etc

😎 Mengukuhkan sistem imun

😎 Mencegah kanser - penggunaan yang berterusan mampu menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser terutamanya kanser paru-paru dan payudara.

😎 Menghalang infeksi - ia merangsang enzim membunuh kuman yang membawa penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, asma, dan selsema.

😎 Melindungi epithelial - ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari dan saluran usus.

😎 Menggalakkan pertumbuhan yang normal dan sihat - menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gusi, gigi dan sistem reproduksi. Ia juga membantu penghasilan sperma yang sihat.

Dapatkan CarotoMax dari  sekarang demi amanah kesihatan yang diberi


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

NutriWhite Shaklee

TAHUKAH ANDA Set Kecantikan NutriWhite Shaklee dihasilkan selepas kajian bersama selama tiga tahun di antara Saintis Jepun dan Amerika. Hasil dari kajian mereka telah memilih 16 bahan semulajadi terbaik untuk menjadi bahan utama di dalam set NutriWhite ini.
.
Antara review yang kami terima dari mereka yang dah mencuba. Buat saya pun teruja sama.
.
"Kulit makin cerah, sekata dan tidak berminyak lagi lepas gunakan NutriWhite shaklee"
"Muka rasa lebih bersih dan jimatttt! Tahan sehingga 6-8 bulan.."
"Kulit rasa moist dari sebelum ini, kulit tak lagi kering!"
"Selepas 2 minggu kulit lembut macam baby""
"Setaraf SK-II ok"
.
Mungkin anda seorang sahaja yang belum lagi cuba.
.
Tak kan biarkan mereka sahaja rasa bahagia dan jelita.
.
Anda juga layak untuk turut sama merasainya.
.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

VITAMIN DAN ANAK-ANAK PERLU KE?




πŸ‘§πŸ» Dari kelahiran hingga umur 3 tahun, perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh yang genting ini.

πŸ‘§πŸ» Selepas umur dua tahun, pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan yang lain.

πŸ‘§πŸ» Pada umur lima tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap.
Antara umur 11 dan 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara.

Tanggungjawab ibu akan bertambah berat bila memikirkan berapa kilo sayur kena makan ni?
Apa jenis lauk ikan, daging atau ayam kena beli?

Bagaimana dengan proses penyediaan makanan pula. Bolehkah kita memastikan zat-zat vitamin yang terdapat dalam makanan itu kekal atau hilang? Stress dan memang stress bila kita fikir macam ni. Betul tak?

Dari kajian menunjukkan pelbagai masalah kesihatan kanak2 termasuk asma dan ekzema berkait rapat dengan pemakanan – pengambilan ikan dan bijirin.

Kajian yang dibuat ke atas 598 kanak2 menunjukkan peningkatan terhadap kesihatan kanak2 yang menghidap masalah di atas setelah menambah pengambilan ikan dan serat, manakala menambah pengambilan buah dan sayur tidak membantu untuk mengurangkan masalah mereka.

Jadi, apa yang anak kita perlukan dari sumber ikan dan bijirin tu? – Protein,Minyak ikan, Serat.

Namun, menurut environmentalist, pengambilan ikan yang banyak boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan kerana kandungan logam berat seperti merkuri akibat pencemaran air laut. Jadi, dari mana kita nak dapatkan kebaikan protein dan minyak ikan ni? Info

Sesibuk mana pun kita sebagai ibubapa, keperluan makanan anak jangan diabaikan. Bagi mengurangkan bebanan dan keluh kesah ibubapa,  di sini saya mengesyorkan untuk mengambil makanan tambahan atau vitamin sebagai keperluan nutirisi makanan lengkap untuk  anak mereka.

PM saya untuk saya bantu anda berikan konsultasi secara PERCUMA untuk pemakanan terbaik Si Manja.

Berikan yang terbaik u tuk yang tersayang.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

ZINK oh ZINK



Terlalu banyak kelebihan Zink yang ramai orang tak tahu. Mari saya kongsikan sebahagian dari kelebihan zink yang bisa buat anda terpukau.

πŸ‘‰πŸ» Penjagaan Kulit: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

πŸ‘‰πŸ» Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

πŸ‘‰πŸ» Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

πŸ‘‰πŸ» Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

πŸ‘‰πŸ» Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

πŸ‘‰πŸ» Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

πŸ‘‰πŸ» Mengandung: Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

πŸ‘‰πŸ» Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

πŸ‘‰πŸ» Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

πŸ‘‰πŸ» Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

πŸ‘‰πŸ» Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

πŸ‘‰πŸ» Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

πŸ‘‰πŸ» Kanser: Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.

πŸ‘‰πŸ» Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

πŸ‘‰πŸ» Botak: Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut

πŸ‘‰πŸ» Kehilangan tulang: Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.

πŸ‘‰πŸ» Buta Malam: Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata

TAHUKAH ANDA bulan ini anda layak dapat 4 botol Zink dengan membayar harga 3 botol sahaja.

PM segera kerana stok terhad.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

SEGALANYA TENTANG BATU KARANG




.
Buah pinggang kita bertindak seperti penapis, yang menapis segala toksin dan bahan-bahan yang tidak berguna dari darah untuk disingkirkan melalui air kencing.
.
Akan tetapi, apabila bahan-bahan tersebut menjadi terlalu pekat, ianya akan menghablur dan membentuk batu karang.
.
APAKAH PENYEBAB BATU KARANG?
.
🐚 Kekurangan Magnesium
🐚 Kekurangan Vitamin B6 (Pyridoxine)
🐚 Kurang minum air
🐚 Diet yang tinggi gula dan kurang serat.
.
ATASI DAN CEGAH BATU KARANG DENGAN :
.
πŸ‘‰πŸΎ Mengamalkan supplemen untuk bekalan Magnesium dan Vitamin B6
πŸ‘‰πŸΎ Minum air yang secukupnya
πŸ‘‰πŸΎ Amalkan meminum jus lemon
πŸ‘‰πŸΎ Amalkan diet yang kurang oxalate seperti teh, kopi, bayam.
.
Hubungi saya untuk suplemen terbaik bagi membantu menyelesaikan penderitaan anda.
.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

KENALI DIABETIS




Diabetis adalah kerana ketidak normalan dalam pemprosesan mengawal gula dalam darah.

Ada dua tahap Diabetis

🍫 Diabetis Type 1 : Disebabkan oleh badan yang kurang menghasilkan insulin

🍫 Diabetis Type 2 : Disebabkan oleh kegagalan insulin mengawal selia paras glukosa.

Sayangi tubuh badan anda dengan pilih-pilih apa yang di makan.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


HEBAT SANGAT KE VITA-LEA SHAKLEE?



.
TAHUKAH ANDA!
.
Vita-Lea asalnya dikenali sebagai “Vitaliza-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-Min”, dan PERKATAAN VITAMIN yang disebut kini asalnya dari Shaklee.
.
Apa Kelebihan MULTIVITAMIN SHAKLEE?
.
.
🌡 Merupakan multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia
🌡 Disokong oleh 7 kajian klinikal.
🌡 Ujian klinikal telah membuktikan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%
🌡 Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
🌡 Memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
🌡 Merupakan multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusiaVita-Lea dihasilkan melalui teknologi eksplosif yang kompleks disebut explore tab.
🌡Explo-Tab ialah teknologi yang membolehkan Vita-Lea kekal sementara waktu di dalam sistem pencernaan, dan kemudian dengan cepat ia akan “meledak” untuk membebaskan nutrisi di dalamnya. (pendek kata, penyerapan segera)
🌡Vita-Lea telah dipilih oleh Center For Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.
.
Haa! Tu baru sikit saya kongsikan tentang hebatnya Multivitamin Shaklee ni. Vita-Lea pilihan utama untuk kami seisi keluarga.
.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

CANTIK DALAM CANTIK LAH LUAR




Untuk kelihatan cantik ramai yang suka memilih produk kosmetik bagi menampal "kecacatan" yang sedia ada.
.
Namun perubahan boleh dilakukan hari ini. Apa kita kita cuba produk kecantikan yang memberikan kecantikan secara semulajadi dari dalam. Bila penjagaan rapi diberikan dari dalam. Pasti yang luar juga kelihatan cantik secara alami.
.
Persoalannya, Bagaimana mahu cantikan kulit dari dalam?
.
Mudah sahaja, dengan memberi makan kepada sel-sel di dalam badan kita.
.
Haaa? Bagi makan pada sel? Apa makanan sel?
.
NUTRIEN!
.
Nutrien yang cukup menjadikan tubuh kita berfungsi dengan baik, sekaligus memberi kesan yang sangat hebat pada kulit.
.
Apakah Vitamin yang penting untuk kulit kelihatan cantik?
.
VITAMIN E
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Menguatkan jaringan pada sel kulit.
Membantu mengurangkan risiko jangkitan akibat dari masalah jerawat dan sebagainya.
Membantu menjadikan kulit lebih cerah dan ceria.
.
VITAMIN A
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Mengawal selia penghasilan sebum di wajah.
Menguatkan jaringan pada sel kulit.
Mencegah kemunculan jerawat.
.
VITAMIN C
Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
Melindungi sel dengan membentuk membran sel yang kuat.
Menguatkan imuniiti tubuh untuk melawan jerawat.
Mencegah penuaan pada kulit.
Membantu dalam penghasilan kolagen.
.
VITAMIN B COMPLEX
Melancarkan peredaran darah.
Membantu dalam penghasilan sel-sel baru.
Menjaga kelembapan kulit secara semulajadi.
Membantu mencegah dan merawat jerawat.
.
Buat pesanan sekarang untuk kulit cantik dari dalam menarik di luar.
.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

PERLU KE AMBIL HERB-LAX?




Herb-Lax adalah poduk herba dari Shaklee yg terkenal sebagai alat untuk detox usus.

Apa yg ada dalam sebotol Herb-Lax?

1. DAUN SENNA

Bukan daun inai ye. Daun senna terdapat dalam kitab 'Tibb An-Nabawi' (pengubatan cara Nabi) bahawa ia digunakan oleh Rasulullah utk merawat sembelit.

Daun senna bertindak menggalakkan proses peristalsis usus berlaku dgn optimum dan mengeluarkan segala sisa yang tersangkut di dalamnya.

2. AKAR RHUBAB

Bertindak menggalakkan pengecutan usus bagi menolak keluar sisa toksik.

3. BLUE MALLOW

Digunakan untuk keradangan dalam perut, masalah pundi kencing dan juga masalah sistem pernafasan.

4. AKAR CULVER

Digunakan untuk mengatasi masalah sembelit dan masalah hati.

5. AKAR LIKORIS

Digunakan sejak 5000 tahun dahulu dalaml perubatan Cina. Mempunyai banyak sekali khasiat termasuk mengatasi masalah dalam perut, pundi kencing, keracunan makanan, menggalakkan aktiviti hempedu untuk pencernaan dan lain2.

6. KULIT KAYU BUCKTHRON

Menggalakkan proses pembersihan usus. Digunakan secara tradisional untuk rawatan anti-tumor.

7. DAUN ALFALFA

Bapa segala tumbuhan yang memiliki 1001 khasiat. Mendetoks sel secara menyeluruh.

8. BUNGA LAWANG

Membantu mengurangkan gejala kembung perut dan loya.

9. BUAH PELAGA

Digunakan secara tradisional untuk membuang angin dalam badan. Ia membantu merehatkan otot perut sistem reproduktif.

Banyak rupanya khasiat Herb-Lax ni.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

ANTARA PUNCA SAKIT LUTUT


<3 TENDONITIS
Tendonitis ini berlaku apabila terlalu banyak melakukan aktiviti fizikal. Secara tidak langsung ia akan memberi efek iaitu kesakitan di bahagian tendon. Aktiviti yang berlebihan itu menyebabkan tendon mengalami radang dan bengkak.

<3 KEDUDUKANKEPALA LUTUT BERALIH
Ini berlaku apabila kepala lutut beralih sedikit dari kedudkan asal. Secara tidak langsung ini akan mengalami rasa sakit dan bengkak.

<3 OSTEOARTHRITIS
Lazimnya berlaku dalam kalangan warga emas iaitu berumur 50 tahun ke atas.

<3 OSGOOD / SCHLATTER DISEASE
Ia merupakan bonjolan yang terjadi di bawah lutut. Rasa sakit yang dialami mengikut masa. Ada masa ia akan okay dan ada masa ia akan merasa sakit. Ia sering terjadi dalam kalangan remaja lelaki dan perempuan yang berumur 13-14. Lazimnya berlaku pada remaja yang aktif bersukan seperti sukan bola sepak, basketball dan lain-lain.

<3 MEDIAL PLICA SYNDROME
Plica merupakan satu lipatan tisu pada sendi lutut. Apabila sering digunakan, ia boleh menyebabkan rasa sakit dan bengkak.

<3 LLIOTIBIAL BAND SYNDROME
Iliotibial merupakan sejenis tisu yang kukuh terdapat dari pinggul anda ke betis. Andai ia terlebih digunakan atau wujud masalah-masalah lain ia akan memberi kesan seperti bengkak lalu berasa sakit di bahagian di sebelah luar lutut.

<3 BURSITIS
Bengkak yang terjadi pada selaput yang mengandungi lendir pelicir. Ini terjadi apabila sering terjatuh atau kerap digunakan.

<3 SERPIHAN TULANG (bone chips)
Ini berlaku disebabkan kemalangan. Lutut seseorang itu boleh berkecai lalu serpihan itu terperangkap diantara ruang sendi. Ini memberi kesan yang sakit dan bengkak.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

APA HEBATNYA VIVIX SHAKLEE?



Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Penyakit Jantung Sillent Killer

Tahukah anda PENYAKIT JANTUNG Pembunuh utama dalam senyap?

Berapa ramai isteri yang kematian suami akibat dari serangan jantung mengejut?

Berapa ramai anak yatim ditinggalkan akibat jantung ibu mereka berhenti berdegup secara tiba-tiba?

Berapa ramai yang menderita hidup kerana sakit jantung?

Jika anda mempunyai tanda-tanda seperti:

 πŸ‘‰πŸ» Sering sesak nafas
 πŸ‘‰πŸ» Kerap sakit dada terutama di sebelah kiri
 πŸ‘‰πŸ» Kerap berpeluh
 πŸ‘‰πŸ» Sering mual, loya dan muntah

Anda dinasihatkan untuk membuat pemeriksaan rapi bagi memastikan Jantung Anda di dalam keadaan sihat.

Usah tunggu PARAH baru mahu MENCEGAH!

SAYANGI JANTUNG ANDA DEMI YANG TERSAYANG.



Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Tips Menyusu Baby baru lahir

[Tidur Ketika Menyusu]
==================

Si comel yang baru lahir asyik tidur sahaja. Bagaimana hendak menyusu kalau asyik tidur sahaja?

Tidur memang tabiat semula jadi bayi baru lahir. Namun, jangan biarkan bayi anda tertidur ketika menyusu, ia untuk mengelakkan kekurangan susu ibu yang dihasilkan.

Bayi memang memerlukan penyesuaian dengan dunia barunya, ini membuatkan kadang kala dia lebih memerlukan tidur berbanding menyusu.

Sehingga usianya satu bulan, bayi menghabiskan masa 16.5 jam sehari untuk tidur. Si manja masih belum dapat membezakan antara waktu siang dan malam kerana pola tidurnya belum teratur.

Sepanjang masa eksklusif penyusuan susu ibu, bayi menyusu antara lapan hingga 12 kali sehari. Dia menyusu selama 10 hingga 30 minit dengan jarak waktu antara dua hingga tiga jam sekali.

Sekiranya bayi anda terus mengantuk ketika menyusu atau dia tidur lebih tiga jam tidak bangun lagi, anda perlu mengejutkan bayi untuk menyusu.

Jangan dibiarkan dia terus lena tidur!

Tip kejutkan bayi baru lahir bangun menyusu

πŸ‘ΆπŸ» Geletek kaki atau telapak tangannya agar dia terjaga waktu menyusu.
πŸ‘ΆπŸ» Buka baju ibu dan bayi dari bahu ke pinggang dan letakkan bayi di atas badan anda, antara perut dan payu dara. Suhu tubuh ibu akan membuatkan bayi terasa hangat sehingga dia terjaga dari tidur.
πŸ‘ΆπŸ» Geletek bibirnya dengan puting susu anda yang telah dibasahi air susu untuk menstimulasi dia membuka mulut.
πŸ‘ΆπŸ» Dukung bayi dengan kedudukan tegak dan agah bayi dengan berborak dengannya.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762


#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M


AWAS! SARAPAN PAGI, JANGAN DIPERLEKEHKAN




πŸ™ Sebilangan besar remaja tidak bersarapan pagi sebelum ke sekolah. Mereka hanya bersarapan jam 10 pagi pada waktu rehat di sekolah.

πŸ™ Pemilihan makanan untuk sarapan hanya kepada makanan yang digemari dan bukan kepada makanan yang berkhasiat.

πŸ™ Sarapan pagi tidak mengandungi karbohidrat seperti roti dan bijirin yang boleh merangsang fungsi otak, Sarapan pagi tidak diikuti dengan minuman seperti susu, milo atau minuman lain yang berkhasiat.

πŸ™ Sarapan pagi sesuatu yang asing dan ganjil bagi mereka yang tidak pernah melakukannya antara jam 7.00 hingga 9.30 pagi.

πŸ™ Fenomena remaja kita hari ini yang tidak bersarapan pagi ke sekolah dianggap perkara biasa. Mereka akan berasa tidak selesa apabila bersarapan pagi. Sebenarnya, sarapan pagi tidak perlu terlalu berat, cukup sekadar segelas susu, sekeping roti atau sedikit bijirin.

πŸ™ Otak atau minda sangat memerlukan sarapan pagi bagi merangsang pemikiran ke arah pembelajaran yang lebih cemerlang di sekolah.

πŸ™ Sarapan pagi dikatakan dapat mencergaskan minda jika dijadikan sebagai rutin harian yang penting untuk kehidupan yang lebih berkualiti.

πŸ™ Pakar pemakanan sependapat bahawa mengambil sarapan adalah sumber pertama untuk memulakan kehidupan seharian, sekali gus mencergaskan minda. Kajian terbaru menunjukkan orang yang bersarapan secara tetap menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing dan memiliki daya tumpuan yang lebih baik.


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M

VIVIX SI TONIK AJAIB



Ramai yang PM bertanyakan tentang Fungsi Vivix. Dia kata kenapa ramai sangat yang kata Vivix ni terbaik!

Hari ini saya kongsikan keterujaan sahabat kami yang jatuh cinta dengan Vivix.

Bermula dengan ibunya yang menghidap Bell Palsy lebih 20 tahun pulih selepas mengamalkan Vivix.

Bagaimana suaminya yang mengalami Vertigo sehingga menganggu saraf pendengaran dan kembali sihat dengan Vivix.

Kisah anak bujang yang hampir terputus jari di saat Doktor sendiri memaklumkan bahawa daging itu dah mati dan mgkin jarinya mengalami kecacatan. Namun alhamdulillah dengan izin Allah dan bantuan dari Vivix jarinya pulih seperti normal seolah-olah tiada apa-apa.

Dan kisah paling sadis di mana Doktor menyarankan beliau untuk gugurkan satu-satunya anak perempuannya kerana disyaki Down Syndrom. Alhamdulillah dengan pengambilan Vivix lahirnya seorang Puteri yang cukup sifat dan bijak.

Alhamdulillah, dengan Izin Allah semuanya berlaku dan Vivix salah satu usaha yang Luar Biasa hasilnya.

Itu antara Rahsia Peribadi mengapa beliau sayang dan yakin dengan Shaklee tanpa ragu.

Anda Bagaimana? Ingin saya bantu?

Tiada penyakit yang tiada penawar melainkan KEMATIAN.

Testimoni Pengguna VIVIX


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#Zi2M
#ShakleeEffectZi2M




***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Kisah rashid , datuk & ostematrik

NI KISAH RASHID
===============
.
Sebelum ini, Si Cucu asyik merungut sebab atok selalu cepat letih. Merajuk dengan atok sebab tak boleh main sama-sama.
.
Alasan atok bila Si Cucu ajak bermain,
"Pinggang atok sakitlah, rasa macam nak terputus. Atok tak larat nak main dengan Rashid"
.
Akibat tak puas hati dengan jawapan Si Atok, Rashid mengambil sebotol Ostemetrix milik ibunya dan menghulurkan 4 biji pil susu tersebut kepada Si Atok.
.
Dengan lafaz Bismillah, tanpa banyak soal, atok menelannya sebaik sahaja selepas makan malam.
Bangun sahaja pagi, atok rasa ringan sangat badan. Sakit pinggangnya juga berkurangan. Atok terus melompat riang memeluk Rashid.
.
Itulah kisah Atok dan Rashid.
.
Jadilah seperti Rashid yang peka tentang kesihatan Atoknya.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Berpantang dengan Supplement





Masih tak habis berperang tentang NIP. Relax, syukuri persamaan pendapat dan raikan perbezaannya. Jangan habiskan masa hanya dengan bertelagah. Awak tak untung dia pun tak senang.
.
Ok hari ni nak share tentang Supplement yang berkait rapat dengan penyusuan. 
.
Tapi ingat. Supplement bukan bertujuan memperbanyak susu. Tapi ia membantu badan kita untuk mendapat nutrien yang cukup dan mudah menghasilkan susu yang berkhasiat untuk si manja. 
.
Set Penyusuan Shaklee antara set yang paling laris dan hangat diperkatakan oleh ibu-ibu menyusu. 
.
Mari saya kongsikan apa yang ada dalam set ini dan fungsi setiap produk.
.
.
1. ALFALFA – Sebagai perangsang susu dan melancarkan penghasilan susu.
.
2. VITALEA (MULTIVITAMIN) – Sumber zat besi yang dilengkapi dengan iron bagi membantu tumbesaran anak anda lebih baik dan pengambilan zat besi bagi ibu menyusu menghalang ibu daripada mudah pitam atau pening selepas mengepam atau memerah susu. 
.
3. B COMPLEX – Penting bagi metabolisma badan dan berfungsi sebagai anti stress. Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik). Bila kurangnya stress, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantikberseri dan tidak kusam. 
.
4. OSTEMATRIX (KALSIUM) - membantu membanyakkan susu secara tidak langsung. Ada sesetengah ibu, semasa datang bulan, susunya akan merudum. Ini disebabkan kekurangan kalsium yang kritikal di saat badan mengeluarkan darah kotor yang perlu disingkirkan. 
.
5. ESP – komposisi utama susu ibu mengandungi protein, diikuti dengan kalsiun dan mineral2 lain. Protein diperlukan untuk menghasilakan hormon, enzim dan antibody. ESP akan membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam. Ini membuatkan si ibu akan kekal bertenaga dan ceria sepanjang hari. Jadi, pengambilan ESP akan menyebabkan susu banyak dan menjadi pekat. 
.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

BAHANA VITAMIN C

BAHANA VITAMIN C
================


Ramai wanita Malaysia mahu kelihatan cantik putih berseri. Sehingga sanggup membeli produk pemutihan kulit tanpa memikirkan kesan sampingan yang mungkin bahaya untuk mereka.
.
Baru-baru ini, heboh tentang Suntikan Vit C. Sebagai satu langkah mudah untuk dapatkan kulit yang putih berseri.
.
Cantik? Ya memang cantik.
.
Tapi pernahkah anda terfikir bahawa suntikan Vitamin C juga boleh mengundang kepada kematian. Jika dos yang diambil tidak sesuai dengan tubuh badan kita. Malah kos untuk mendapat suntikan Vitamin C Juga agak tinggi dan berisiko.
.
Kenal pasti Vitamin C yang anda ambil. Ingin tahu Tips memilih Vitamin C yang bersesuaian serta berkesan untuk badan tanpa mendatangkan sebarang kemudaratan?
.
Mari saya kongsikan 4 Tips memilih Vitamin C yang betul. Semoga bermanfaat.
.
🐝Tips #1 - AMAUN VITAMIN C YANG SESUAI
.
Pengambilan amaun vitamin C yang sesuai adalah sangat penting supaya ia mampu mendatangkan faedah pada tubuh.

Pengambilan vitamin C yang berlebihan menyumbang kepada pembaziran kerana vitamin ini larut air. Amaun yang berlebihan akan di singkirkan bersama-sama dengan urin.

Amat di galakkan untuk anda memilih vitamin C yang bersifat pelepasan masa (sustain-released).

🐝Tips #2 - PELEPASAN MASA (sustained-release)

Dr Bruce Miller mencadangkan vitamin C bersifat pelepasan masa berasaskan sumber gam, resin dan lilin tumbuhan asli.

Vitamin C dari sumber ini mudah dikenalpasti dan di serap oleh tubuh badan berbanding tablet-tablet berlapis atau kapsul granul.

Ini bersandarkan kepada 'nature' sistem pencernaan dalam badan lebih biasa dengan bahan-bahan organik tumbuhan berbanding bahan-bahan larut tiruan (sintetik).
.
🐝Tip #3 - SPEKTRUM PENUH BIOFLAVONOIDS

Vitamin C dan bioflavonoids lebih dikenali sebagai vitamin C kompleks. Terdapat 62 jenis bioflavonoids terkenal dan di terima ramai.

Manfaat bioflavonoids:
🌽Memperbaiki keberkesanan vitamin C dalam badan
🌽Mencegah pembekuan abnormal dalam salur darah (pembekuan abnormal boleh mengakibatkan strok dan serangan jantung)
🌽Bergabung dengan vitamin C untuk mengurangkan inflamasi
🌽Ia merangsang dan meningkatkan aktiviti sesetengah enzim pencegahan kanser
🌽Membantu melawan bakteria berjangkit, kulat dan virus.
🌽Membantu mengurangkan stress.
.
🐝Tip #4 - TERUJI SECARA KLINIKAL

Faktor penentu yang sangat penting bagi membuktikan secara klinikal keberkesanannya dalam tubuh badan.

Antara bukti yang sepatutnya di tunjukkan oleh vitamin C yang baik dan selamat adalah:

πŸ•Ά Membekalkan hampir 500 milligram vitamin C setiap tablet.
πŸ•Ά Ia merupakan keluaran pelepasan masa bersumberkan tumbuhan asli
πŸ•Ά Ia mengandungi bioflavonoid dalam imbangan yang bersesuaian dengan vitamin C. (500mg vitamin C memerlukan 120mg kompleks bioflavonoid)
πŸ•Ά Ia telah diuji secara klinikal bagi kekuatan dan keberkesanan dalam badan.
.
Persoalannya, bagaimana mahu dapatkan Vitamin C yang terbaik seperti ini?
.
Ohh mudah sahaja, hubungi saya sekarang untuk mencuba Vitamin C Sustained Release yang pertama di dunia.

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

11 TIPS ANAK BIJAK

11 TIPS ANAK BIJAK
=================


.
Pakar perkembangan bayi mengatakan bahawa tahun-tahun pertama kehidupan bayi merupakan tempoh utama pembelajaran berlaku.
.
Tidak perlu alat-alat canggih untuk merangsang otak bayi dan kanak-kanak. Akan tetapi ANDA merupakan alat pembelajaran terbaik mereka.
.
Sering bercakap, menyanyi dan ketawa bersama-sama mereka. Namun, kadangkala memang agak mencabar untuk memikirkan cara-cara baru untuk merangsang anak kecil ini.
.
Mari saya kongsikan 11 Tips yang bisa ibu-ibu lakukan untuk membantu merangsang perkembangan minda anak-anak.
.
1. BERTENTANG MATA
.
Ambil peluang ketika mata si kecil terbuka luas dan lihat dalam-dalam anak matanya. Bayi kecil dapat mengenal wajah di awal usia dan wajah anda adalah yang paling penting. Setiap kali dia merenung anda, dia sedang membina memorinya.
.
2. GELETEKLAH BAYI ANDA
.
Geletek keseluruhan tubuhnya. Ketawa, merupakan langkah pertama dalam perkembangan humour bayi. Permainan seperti 'cak cekur' dan 'labah-labah panjat perigi' dapat mengajar anak bagaimana hendak menjangka apa yang bakal berlaku.
.
3. GUNAKAN MASA MENUKAR LAMPIN SEPENUHNYA
.
Gunakan waktu menukar lampin untuk mengajar bahagian-bahagian badan atau pakaian. Ceritakan sambil menukar lampin untuk mengajar bayi menjangka rutin.
.
4. BERI KATA KUNCI
.
Jika anda berkata, "Mommy mah buka lampu ni," sebelum menekan suis. Di sini anda sedang mengajar sebab dan akibat kepada mereka.
.
5. SEDIAKAN BANYAK TISU
.
Jika bayi anda suka main tisu, biarkan sahaja. Dengan hanya beberapa sen, anda mendapat alat mainan deria yang boleh direnyuk dan digosok. Sorokkan mainan kecil di bawah tisu dan biarkan dia mencari.
.
6. MAIN DENGAN WARNA
.
Pilih satu warna dan suruh anak anda cari objek lain yang sama warna sewaktu anda berdua berjalan atau menaiki kereta bersama. Kemudian, suruh pula anak memilih warna untuk anda pula mencarinya.
.
7. LATIHAN MENEKA
.
Gunakan beberapa cawan plastic dan sorokkan satu permainan kecil di bawah salah satu cawan tersebut dan biarkan dia meneka sambil mencari mainannya.
.
8. BUAT MUKA LAWAK
.
Kembungkan pipi dan suruh anak sentuh hidung anda. Bila dia sentuh sahaja, POOF! Tiupkan ke mukanya. Suruh dia tarik telinga anda dan jelirkan lidah. Buat bunyi yang pelik ketika dia memegang kepala anda. Amalkan rutin yang sama tiga ke empat kali dan kemudian tukar caranya untuk membiarkan anak kembali meneka.
.
9. GOYANGKAN BADAN
.
Ajar anak untuk menari twist dan menjerit, mengepak seperti ayam atau berpusing seperti ballerina.
.
10. TUTUP TV
.
Bayi anda memerlukan interaksi secara berdepan dengan seseorang yang tidak dapat diberikan oleh rancangan TV, walau sebaik manapun rancangan itu mengajarnya.
.
11. RAKAM VIDEO UNTUKNYA
.
Tonton video bayi anda mandi buat kali pertama, belajar merangkak, main dengan nenek dan datuk bersama-sama dengannya. Ceritakan kisah video itu untuk mengasah kemahiran berbahas dan memorinya.
,
Peluklah dia waktu dia ingin tidur dan tanya apa yang membuatkan dia gembira atau sedih hari ini. Apa yang membuatnya marah atau bangga? Anda akan bantu dia memahami apa yang telah berlaku dan cara melabel emosi. Aktiviti ini harus dikekalkan sehinggalah dia remaja nanti.
.
‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Tahukah anda mengenai Protien Shaklee

TAHUKAH ANDA??

Protein Shaklee mempunyayi 1001 kelebihan, dan 31 daripadanya ialah;

1. Dilengkapi dengan unsur kalsium untuk elakkan kerapuhan tulang kerana serbuk soya yang tidak bersifat keasidan.
2. Membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam
3. Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan
4. Membantu menjadikan kulit lebih berseri dan menganjalkan kulit/awet muda kerana protein penting untuk kulit
5. Meransang regenerasi kulit dan otot, mengurangkan kedutan
6. Memberi ton warna kulit yang sekata
7. Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus dan gebu
8. Protein yang lengkap (mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan)
9. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
10. Rendah lemak, tanpa kolestrol
11. Diproses pada kadar suhu rendah dan menjaga kualiti protin yang tinggi 12. 1tin 850g dihasilkan dari 30kg kcg soya
13. Diproses menggunakan air bukannya alkohol untuk memelihara kandungan isoflavone
14. Protein soya(tumbuhan )lebih mudah dihadam berbanding protein haiwan
15. Membantu mengurangkan risiko kanser
16. Bertindak sebagai antioksidan
17. Menguatkan sistem imun tubuh
18. Mempertingkatkan tahap kolestol baik
19. Memelihara kesihatan jantung
20. Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, pigmentasi, kedutan dan kesan tua
21. Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
22. Pembekal tenaga – membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
23. Baik untuk hormon – kacang soya kaya dgn isoflavones
24. Membantu merendahkan paras kolestrol
25. Mencegah osteoporosis
26. Membantu pembentukan sel-sel baru
27. Membantu menyembuhkan gastrik
28. Memberi kekenyangan, sesuai untuk diet menguruskan badan.
29. Mempercepatkan pemulihan luka selepas pembedahan.
30. Memudarkan parut
31. Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬


If anda berminat untuk membeli produk jenama shaklee dengan saya, anda boleh hubungi saya 017-8173762untuk harga yang anda mampu miliki


Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762



***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

SHAKLEE PRODUK PICISAN


SHAKLEE PRODUK PICISAN

=======================



Produk shaklee



Shaklee BUKAN Produk Picisan!
Tapi merupakan satu produk yang dengan izin Allah di asaskan oleh seorang manusia hebat 100 tahun dahulu yang mampu berfikir secara Luar Biasa untuk kehidupan masyarakat 100 tahun kehadapan hari ini.

Dr Forrest C. Shaklee
Siapa Beliau?
πŸƒ Dr. Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada bulan November di Carlisle, Iowa.
πŸƒ Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan mengidap penyakit tuberculosis (batuk kering).
πŸƒ Doktor meramalkan beliau boleh hidup sehingga berumur 8 tahun sahaja.
πŸƒ Berpindah dari Carlisles (kawasan lombong arang batu) ke utara Iowa kerana mereka percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih dan segar serta rehat yang mencukupi.
πŸƒ Zaman kanak-kanak beliau banyak dihabiskan dengan berehat dan memerhati alam sekitar.
πŸƒ Apabila beliau sudah meningkat remaja, doktor berpuas hati dengan kesihatan beliau dan mengatakan penyakit tuberculosis beliau adalah terkawal.
Walau bagaimanapun, beliau tetap tidak sesihat dan secergas remaja lain yang seusia dengannya.
πŸƒ Bermula Sebagai Seorang Chiropractic Practitioner.
πŸƒ Forrest Shaklee banyak menghabiskan masa membaca tulisan dan falsafah Bernarr MacFadden dalam majalah “Physical Magazine” yang mengatakan ‘dadah (ubat) hanyalah menutup simptom, tanpa mengubati penyakit’.
πŸƒBeliau tahu berdasarkan pemerhatian beliau terhadap alam sekitar, manusia boleh dirawat dengan kaedah semulajadi. Ini menyebabkan beliau sangat berminat dengan science of chiropractic care.
πŸƒ Forrest Shaklee kemudiannya mendaftar masuk ke Palmer School of Chiropractic yang diketuai oleh B.J. Palmer. Walaupun beliau mengagumi Palmer, beliau kurang bersetuju dengan pendapat Palmer yang merasakan chiropractic adalah satu-satunya rawatan untuk penyakit fizikal.
πŸƒ Beliau percaya perlunya ada sistem yang lebih menyeluruh untuk memelihara kesihatan badan.
πŸƒ Beliau mencipta Multi Vitamin PERTAMA di dunia. Vita-Lea

‪#‎Zi2M‬
‪#‎ShakleeEffectZi2M‬

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762



***Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit***

Shaklee independent Distributor

Salam Sejahtera!
Apa khabar? 
Jika berminat mahu mencuba Supplement SHAKLEE maklumkan pada saya ya.
Antara Set yang ditawarkan ialah:
❤️   SKIN CARE
❤️   PERMASALAHAN KULIT
❤️   PENYUSUAN BAYI
❤️   IBU MENGANDUNG
❤️   BERPANTANG
❤️   MASALAH BERAT BADAN
❤️   KESUBURAN
❤️  ANAK KURANG SELERA MAKAN
❤️ UNTUK IBU BAPA dan banyak lagi
Anda boleh dapatkan dari saya dan anda layak untuk mendapatkan ini:
1. FREE AFTER SALE CONSULTATION
2. FREE INVITATION TO EXCLUSIVE FB GROUP FOR CUSTOMER
"Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan, tetapi kita adalah dalam 2 bidang yang berasingan. Mereka dilatih utk merawat penyakit, saya berminat dalam memperbaiki kesihatan"
-DR FORREST C.SHAKLEE,SR

Shaklee ID: 1197756
Emel: ibelieve1902@gmail.com
Contact No: 017 817 3762